27 Ocak 2015 Salı

Turizm Sektöründe Reklamasyon

Yurtdışında mukim turistlere yurtiçinde konakladıkları otellerde verilen hizmetlerin kendilerine vaat edilen nitelikte olmaması halinde ödedikleri bedelin tamamını veya bir kısmını yurtdışındaki seyahat acentesinden geri almaları sonucu oluşan reklamasyon bedelinin yurtiçindeki seyahat acentesi tarafından otellere fatura edilmesi de genel esaslar çerçevesinde katma değer vergisine tabi tutulacaktır.  Yurtdışı seyahat acenteleri tarafından yansıtılması durumunda ise müşteriye iade ettiği hizmet bedelini, doğrudan Türkiye’deki otellere reklamasyon faturası olarak düzenlemeleri durumunda ise otellerin ilgili fatura bedelleri üzerinden sorumlu sıfatıyla KDV hesaplayıp KDV-2 beyannamesi ile beyan etmeleri gerekmektedir.


Konaklama faturasının direkt olarak konaklayan gerçek kişiye (nihai tüketici) kesilmesi ve reklamasyon ödemesinin bu kişiye yapılması durumunda ise 54 Seri Numaralı KDV Genel Tebliği uyarınca gider pusulası düzenlenerek ödenen tutarı ve KDV’si indirim konusu yapılabilir. 

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Yerel Turizm

www.yerelturizm.com olarak amacımız Yerel

Turizm
' in tanıtımının kolayca yapılabilmesidir. Sitemize üye olarak deneyimlerinizi paylaşabilir, Gezilecek Yerler hakkında bilgi verebilirsiniz. Tatil

Yerleri
, Otel, tatil köyü vb. konaklama önerileri yapabilirsiniz. Cafe, Restoran vb,

Eğlence Mekanları
önerebilir, Gezi ve Turlar ile ilgili organizasyonlarınızı duyurabilirsiniz.

Şehrinizdeki Özel Günler hakkında bilgi vererek, Yöresel Ürünler' in tanıtımı yapabilirsiniz. Tatil planlarınızı önerilere göre belirleyebilirsiniz. Yörenize ait Yemek Tarifleri hakkında bilgi paylaşabilirsiniz.