21 Haziran 2009 Pazar

Yabancı Hisse Senetleri ve Vergisel Boyutu

VUK'nun 279. maddesi Türk ve yabancı hisse senetleri ile fon portföyünün en az yüzde 51'i Türkiye'de kurulmuş bulunan şirketlerin hisse senetlerinden oluşan yatırım fonu katılma belgelerinin alış bedeli ile değerleneceğini belirtmiştir. Alış be¬deli bu kıymetlerin alındığı anda bunlara ödenen tutarlardır. Bun¬ların dışında kalan her türlü menkul kıymet borsa rayici ile değer¬lenir.

Hisse senetleri alımı nedeniyle oluşan kur farkı ya da kredi faizi, ait olduğu dönemde gider olarak kayıtlara alınır. (olumlu kur farkı olması halinde gelir olarak kayıtlara alınacaktır.)

Hisse senetleri alış bedeli ile değerlendiğinden geçici vergi ve dönem sonlarında değerlemeye tabi tutulmaz. Kar zarar hisse senedi elden çıkarıldığında hesaplanır.


Aşağıdaki istisna şartları söz konusu olmadığı sürece elde edilen Türkiye’de vergilendirilir.

Satın alınan hisse senetleri ile ilgili bir temettü söz konusu olduğu taktirde, kurumlar vergisi kanunu açısından “5.2. Yurt dışı iştirak kazançları istisnası” kapsamında değerlendirilebilmesi için aşağıdaki şartların toplu olarak sağlanması gerekmektedir:

• İştirak edilen kurumun anonim veya limited şirket niteliğinde bir kurum olması,
• İştirak edilen kurumun kanuni ve iş merkezinin Türkiye’de bulunmaması,
• İştirak payını elinde tutan kurumun, yurt dışı iştirakin ödenmiş sermayesinin en az %10’una sahip olması,
• İştirak kazancının elde edildiği tarih itibarıyla, iştirak payının kesintisiz olarak en az bir yıl süre ile elde tutulması,
• İştirak kazancının (kâr payı dağıtımına kaynak olan kazançlar üzerinden ödenen vergiler de dahil olmak üzere) iştirak edilen kurumun faaliyette bulunduğu ülke vergi kanunları uyarınca en az %15 oranında; iştirak edilen yabancı kurumun esas faaliyet konusunun finansman temini veya sigorta hizmetlerinin sunulması ya da menkul kıymet yatırımı olması durumunda, iştirak edilen kurumun faaliyette bulunduğu ülke vergi kanunları uyarınca en az Türkiye’de uygulanan kurumlar vergisi oranında, gelir ve kurumlar vergisi benzeri toplam vergi yükü taşıması,
• İştirak kazancının, elde edildiği hesap dönemine ilişkin kurumlar vergisi beyannamesinin verilmesi gereken tarihe kadar Türkiye’ye transfer edilmesi

Elden çıkarılan hisse senetlerinden elde edilen kazançların “5.3. Tam mükellef anonim şirketlerin yurt dışı iştirak hisselerini elden çıkarmalarına ilişkin istisna” kapsamında değerlendirilebilmesi için ise aşağıdaki şartların gerçekleşmesi gerekmektedir.

Kurumlar Vergisi Kanununun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi ile kazancın elde edildiği tarih itibarıyla aralıksız olarak en az bir yıl süreyle nakit varlıklar dışında kalan aktif toplamının %75 veya daha fazlası, tam mükellef olmayan anonim veya limited şirket niteliğindeki şirketlerin her birinin sermayesine en az %10 oranında iştirakten oluşan tam mükellefiyete tabi anonim şirketlerin, en az 2 tam yıl süreyle aktiflerinde yer alan yurt dışı iştirak hisselerinin elden çıkarılmasından doğan kurum kazançları, kurumlar vergisinden istisna edilmiştir.
Buna göre, bentte yer alan istisnadan sadece belli şartları taşıyan tam mükellefiyete tabi anonim şirketler yararlanabilecek olup anonim şirketin;
• Yurt dışı iştiraklerinin anonim veya limited şirket niteliğinde olması ve bu iştiraklerin Türkiye’de tam mükellef olmaması,
• Yurt dışı iştirak kazancının elde edildiği tarih itibarıyla; aralıksız olarak en az bir yıl süreyle nakit varlıklar dışında kalan aktif toplamının %75 veya daha fazlasının yurt dışı iştirak hisselerinden oluşması ve yurt dışı iştiraklerinin her birinin sermayesine en az %10 oranında iştirak etmesi
• Satışa konu iştirak hisselerini, elden çıkarma tarihi itibarıyla en az iki tam yıl (730 gün) süreyle aktifinde tutmuş olması

Yurt dışındaki hisse senetlerinden elde edilen kazançlarla ilgili olarak (temettü ya da değer artış kazancı) yurt dışında ödenmiş olan bir vergi söz konusu olabilir. Bu verginin Türkiye’de ödenecek olan kurumlar vergisinden mahsubu konusunda öncelikle (var ise) kazanca konu olan hisse senedinin ihraç edildiği ülke ile Türkiye’nin imzalamış olduğu çifte vergilemeyi önleme anlaşmasının ilgili maddelerine ve Kurumlar Vergisi Kanunun 33.maddesine göre yapılır.

8 yorum:

Exback dedi ki...

Ben United State'den TERRY, şu anda bu aracı kullanarak, krediye muhtaç olan herkesi online kredi verenlerle çok dikkatli olması için uyarıyorum. 48 saat içinde bana $ 95,000.00 veren bir Bay Donald'a rastlamana kadar, kötü kredim yüzünden bir kredi temin etmek için sahtekâr kredi veren diğerlerine çok fazla para harcıyorum. Kendisiyle doğrudan bu e-postayla iletişime geçebilirsiniz: Loanmartloanfunds@gmail.com ..... Kendi İş veya Kişisel Krediniz varsa, bu mesajı iletmeye devam edelim.

kredi teklifi

ben dedi ki...

Finansal hizmetler konusunda uzmanlaşmış, yerel / uluslararası krediler sunan, güvenilir ve teminatsız borçlanma seçenekleri sunan bireylere ve işbirliği yapan kurumlara çok rekabetçi kredi oranlarında ve her türlü finansal şartı karşılayacak esnek şartlarda hizmet vermekteyiz. Düşük bir kredi puanınız varsa farketmez, beklenmedik paranızı hızlı bir şekilde sağlayabiliriz. Artık tüm bütçelere ve gereksinimlere uygun Hızlı ve uygun fiyatlı krediler için bizimle iletişime geçin: socialfinancelimited8@gmail.com

Unknown dedi ki...

Merhaba !

Meşru ve hızlı kredi hizmetine mi ihtiyacınız var?

Hemen başvur ve acilen paranı al!

* 5000 ila 50 milyon arasında pozisyon
* Ödemek için 1 ila 30 yıl arasında seçim yapın.
* Esnek kredi şartları.

Bize e-posta ile ulaşın: thompson.loanservice@gmail.com

Tüm bunlar ve daha fazlası lütfen bizimle iletişime geçin.

Ad Soyad: ..........
Telefon numarası:.......
Aylık gelir: .............
Ülke ...............................
Kredi Amaç ...........
Gerekli miktar .................
Kredi Durumu ............
Süre: ...........................

Bize e-posta ile ulaşın: thompson.loanservice@gmail.com
Yönetimi.
Şimdi Speedy ile iletişime geçin !!!

Unknown dedi ki...

BU ŞAŞIRTICI OLACAKTIR VE HERHANGİ BİR TÜR YÜKÜMLÜ FONLAR İÇİN ÜYE OLABİLİRSİNİZ. Ben Beyza ve ABD FİNANS ORGANİZASYONU'na teşekkürlerimi sunarım. Onlara, maddi sıkıntı ve cömertliklerinden ötürü maddi sıkıntı ve ihtiyaçlarımın öyküsü değişmeden önce geldiğim için teşekkür ederim. Lütfen benim görgü kurallarını affedin, Benim adım Beyza Churchill. ve 45 yaşındayım, gerçekten de bana sahip olduğu gibi Hindistan, Nijerya ve Malezya'dan ilk 3 sahte kredi kurumundan aldığım çok fazla hayal kırıklığı nedeniyle kredi fonlarımı alacağına inanmadım. Beni bir top gibi döndürerek aldattım ama Tanrı benim saf kalbimi gördü ve bana sadece bir borç vermeyen, fakat aynı zamanda bu krediyi bana verilen ve paranın karşılığını veren makul bir faiz oranıyla bana verdi. Hayal etmeme rağmen, aslında tekrar dolandırılacağımı hissettim ama her şeyin sonunda, Lord, bu kredi ajansı aracılığıyla, Tl130,000.00 kredi borcuyla stres olmadan ve hikayeler anlatılmadan beni destekledi. LÜTFEN YARDIM K BU KREDİ AJANSI VE YARDIM TEŞEKKÜRLERİNİ BÜYÜK VE DAHA HÜCRESİNDE BÜYÜYORUM VE YAŞAMIYORUM. Eğer maddi zorluktaysanız ve sorunlarınıza bir son verecek bir kredi kurumuna ihtiyacınız varsa, o zaman ABD FİNANSAL SADECE GARANTİLİ ÇÖZÜMDİR. OFİS İLETİŞİM BİLGİLERİ (whatsapp). +1(613) 604-7004, email: usafinancehome1@gmail.com
ÖYKÜMÜZÜ OKUMAK İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Adsız dedi ki...

Merhaba canım,

Herkesin zor zamanlardan geçtiğini, her şeyin yolunda gitmesini teşvik etmek istiyorum. Gerçek şu ki başarısızlık bazen başarıya ulaşıyor, planlarımızın% 90'ı ne yaparsak yapalım başarısız olacak, birçok hayatın başarısızlığının, vazgeçtiklerinde başarıya ne kadar yakın olduklarını fark etmeyen insanlar olduğunu fark etmelisiniz. Ailene ve arkadaşlara olan inancını kaybetmiş olabilirsiniz. lütfen asla ümitinizi kaybetmeyin, hayallerinize ulaşabilir, cesaretiniz olmalı ve her zaman olumlu düşüncelerinizle zihninizi besleyin çünkü daha iyi günler önde. Geçen sene zor mali zorluklarla karşılaşıyordum, Sevdiğim insanlar bana sırtını dönüyorlar. Hayatımın artık daha iyi olmayacağını hissettiğimi hissettim, maddi olarak bana yardım eden ve bana koşulsuz bakım ve teşvikler gösteren Emilia Palo isimli bir kadına rastladığım için şanslıydım. bugün ben iyi kurulmuş ve başarılı bir iş adamıyım. Bu sitede finansmana sahip herkese yardım edemem, küçük teşvikler sözleriyle yardımcı olabilir ve sizi finans konusunda size yardımcı olacak çok güvenilir bir finans şirketine tanıtabiliyorum.

Eğer finansman ihtiyacı olan insanlar arasında iseniz e-posta: emilia.finance01@yahoo.com yardım almak için. bunalımlı olanlar her zaman sizinle ilgilenen insanlarla konuşmaya çalışırlar, her şeyin iyi olacağını garanti edebilirim, dünya tekrar iyileşir.

Bill Johnson dedi ki...

Meşru bir kredi almak her zaman büyük bir sorun olmuştur. Finansal sorun yaşayan ve buna çözüm bulunması gereken müşteriler için. Kredi ve teminat konusu, müşterilerin meşru bir borç verenden kredi ararken endişe duydukları bir şeydir. Fakat .. borç verme sektöründe bu farkı yarattık. % 3 faiz oranına kadar 5.000 USD - 500.000.000 USD USD aralığında bir kredi ayarlayabiliriz. Bu e-postayı hemen yanıtlayın: billjohnson.loanfirm011@gmail.com

lapo loan dedi ki...

Merhaba

Finansal probleminizi çözmek için acil bir krediye ihtiyacınız var mı?
Ülkenizdeki bir banka tarafından reddedilirseniz
Acil durum kredisine ihtiyacınız var, lütfen bize ulaşın
InfoCom Trust Ltd olarak, diğerlerinin yapamadığı günlere yardım ediyoruz!

Her şeyi 5.000 ila 50 milyon dolara getirin.
* 1 ila 10 yıl arasında seçim yapın.

İletişim E-Posta: (tvarreci@gmail.com)

Zaman ayırdığınız için teşekkür ederim
dilek

"ISKANDAR LENDERS" dedi ki...

Bizimle iletişime geçin:
                                            BBM INVITE ile: {D8980E0B}
                                              WhatsApp: (+ 44) 7480 729811
                                                Tel .... (+ 44) 7480 729811
(İskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
Meşru, dürüst, saygın ve acil bir krediye mi ihtiyacınız var? Yasal borç arayışınız bugün burada sona eriyor, çünkü finansal ihtiyaçlarınızı karşılamak için buradayız. Bankalar veya finans kurumu tarafından herhangi bir nedenden dolayı bir kredinizi reddettiğinizde, artık endişelenmeyin Finansal sorunlarınız hakkında biz maddi talihsizliğinizin çözümü biziz. 32.000'in üzerinde işletme sahibine işletme kredisi milyarlarca (farklı para birimleri) verdik. Büyümek için doğru işletme kredisini sağlamak için kendi belirlediğimiz risk teknolojimizi kullanıyoruz. senin işin. Düşük faiz oranlı her türden kredi sunuyoruz ve kredinizi geri ödeme süresi de krediniz Kötü bir krediniz var mı? Faturaları ödemek için paraya mı ihtiyacınız var yoksa yeni bir işe başlamak gerekli mi? Yetersiz fon nedeniyle bitmemiş bir projeniz var mı? Yararlanacak herhangi bir uzmanlığa yatırım yapmak için paraya ihtiyacınız var mı? ISKANDAR LESTARI KREDİ FİRMASI amaç mükemmel profesyonel finansal hizmetler sunmaktır